zaterdag 12 december 2009

Balkjes!

Ja, ja, balkjes! Vandaag kwam Kris bij me met een opgetogen gezicht..dat heeft ze meestal wel maar nu voelde het anders. Ik werd bij mijn eten in de paddock weggetrokken en mee naar binnen genomen. Volgens Kristel zou mijn eten niet weglopen en ze noemde me 'spekkie' ....of ik daar nou vereerd mee moet zijn weet ik niet hoor!

Anyway, ik werd aan Rocks' box vastgezet omdat de uitmest-jongen druk met de tractor was en anders stond ik de weg ofzo..pff, ja het zal wel. Dekentje af, borstels over mijn zorgvuldig aangebrachte poepvlekken en het gekke zadeltje op. Daarna hoofdstel en hups, mee naar de binnenbak. Daar aangekomen stonden er wat veulens in die er nog even uit moesten. Zo gepiept maar ik was erg ongeduldig..een hinnikje hier, een beenschraapje daar...afgewisseld met veel gedrentel. Kris werd er bijna gek van! De man was ook mee en die ging met dat gekke kastje plaatjes maken van ons.. Nou, vooruit..ik zal proberen lief te kijken!

We konden naar binnen en daar aangekomen ging de singel natuurlijk eerst een gaatje strakker. Ik ben namelijk dol op het opblaas-spelletje! Kris pakte het opstijg krukje en plantte dat naast mij neer om op te stijgen. Ik moet zeggen dat ik die manier van opstijgen erg fijn vind! Ik word niet uit balans getrokken en kan rustig blijven staan.. Kris noemt mij wel eens een gehandicaptenpaard omdat ik zo rustig blijf staan naast het krukje..geloof dat dat wel een compliment is!

De man was dus mee en die werd ingezet om twee hindernissen van de stalbaas te demonteren. De balken moesten op de grond gelegd worden en tussen de balken moest een dikke meter ruimte blijven. Ik keek met belangstelling toe terwijl Kris en ik de bak door stapten. We deden wat gymnastiek oefeningen en wat dingen die ik altijd wat lastig vind.

Opeens mocht ik afwenden en stapten we richting balkjes! Mijn oren gingen zo ver naar voren dat het leek alsof ze er af vielen (zei Kristel hoor..). Aan Kristels lijf voelde ik dat ik rechtdoor moest..over de balken! Haar beide benen lagen tegen mijn flanken aan en zodra ik over het eerst balkje stapte gaf ze me hals-strek-ruimte zodat ik goed kon zien wat ik deed.. Nou, das nog best lastig, die balkjes lopen! Ik moest mijn benen een heel eind omhoog tillen! Na een paar keer begreep ik dat en kon ik al wat stabieler over de balkjes lopen!


Ik mocht het ook van de andere kant proberen en dat ging ook prima. Ik vond het zelfs wel leuk geloof ik! Het was weer eens iets anders.. Kris had het over een spring parcours en lekker crossen in het bos..weet niet precies wat ze daar mee bedoelde maar dat zien we dan wel weer! We hebben de balkjes ook nog in draf gedaan..ik leek wel dronken af en toe haha maar ik hoefde het niet vaak en lang te doen. Gewoon een paar keer om te voelen hoe het was. We gaan er later nog wel verder mee oefenen.

Kris heeft het ook over een pessoa-dinges gehad..geen idee wat dat is! Ze zei dat het tijd is om mijn achterhand en rug wat meer te gaan trainen en dat af en toe grondwerk ook wel weer leuk is! Dat is er de laatste tijd een beetje bij in geschoten maar Kris wilde dat wel weer graag oppakken. Nou, het zal mij benieuwen! Ik vond het ritje van vandaag heel gezellig en ik wil best vaker die gekke grondbalken lopen want het is niet eng en ook niet moeilijk!


Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten