dinsdag 1 december 2009

Op mijn blote rug!

Helleuw!

Vrouwtje kwam laatst langs en besloot om zonder zadel te gaan rijden! Ze is al een tijdje zat van ons huidige zadel want ze krijgt er rugpijn van en er is een ander zadel onderweg maar tot die tijd wisselen we rijden met en zonder zadel af.

De eerste keer voor mij zonder zadel en voor Kris de eerste keer op mij zonder zadel. Ik was natuurlijk niet echt onder de indruk..makkie! Kris had mijn rode zadeldekje met een dekensingel vastgemaakt omdat we (nog) geen barebackpad hebben en omdat het zo ook best kan af en toe.
Ik ging braaf mee naar de bak en werd geparkeerd in het midden...krukje erbij voor de baas omdat ik toch wel wat hoog ben en hups, daar zat ze. Ik vond het stiekem toch wel een beetje gek zo met die kontbotjes van Kris in mijn rug. 't Kind weegt geen drol dus het was niet ongemakkelijk, hoogstens wat onwennig! Eigenlijk was het ook wel duidelijk voor mij als ik een ' opdracht' kreeg want dat gekke zadel zat er niet tussen om de communicatie te verstoren!


We gingen het huiswerk uit de lessen oefenen en dit ging veeeeeeel gemakkelijker zonder zadel als met zadel. Kris was hier al een beetje bang voor en was daarom voor die tijd al op zoek gegaan naar een ander zadel.. Ik groei namelijk nogal hard in de breedte, en neeeee, ik word niet dik! Spierballen is een woord dat beter op z'n plek is!
Ik ging veel makkelijker lekker laag met mijn hoofd en ik kon makkelijker Kris haar handen opzoeken om contact met haar te maken. Daardoor kon ik op voltes ook beter meebuigen met mijn enorme lijf en ik kon zelfs schouder voor aan de binnenkant voor elkaar krijgen! Kris was zooo trots op mij! We hebben ook nog gedraafd maar dat vond ik dan wel iets minder.. Kris bleef zitten en ik ben altijd gewend dat ze gaat staan-zitten in draf..Nu raakte ik een beetje in de war.. ik moest draven en Kris bleef zitten en ze sloot haar hand om aanleuning te vragen van mij maar soms dacht ik dan dat ik moest stoppen. Maar we hebben hard geoefend en Kris had geen rugpijn en vond zo rijden veel lekkerder dan met zadel.

Ik krijg deze week een boomloos zadel of zoiets...een bruine Barefoot Cheyenne geloof ik..klinkt wel stoer en het is een zadel dat even met mijn spierballen kan ' meegroeien'.

Nou, ik ben lui dus ik brei er een eind aan voor vandaag! Tabbee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten