donderdag 3 december 2009

Boomloze Beer

Hallo!

Vandaag kwam Kris op stal met een meeeega-doos! Ik werd uit de wei geplukt en in het gangpad vastgezet..
Kris rom
melde wat in de doos en er kwam een rood dekje-uitziend ding uit.. alleen in het dekje zaten 2 schuimrubber-achtige toestanden..heeeeel vreemd! Ik kreeg het rode geval op mijn rug en toen rommelde de baas nog wat verder in de doos..er kwam een zadel uit! Maar niet mijn eigen zadel...Kris wilde het op mijn rug leggen en ik zette me al schrap..het zadel kwam voorzichtig bovenop het rode ding en ik ontspande..het woog bijna niks!! Het was ook veel zachter dan mijn eigen zadel en het was ook erg flexibel. Het voelde bijna als een tweede huid..heel raar maar ik geloof dat ik het ook wel prettig vond.

Toen kwam er een heel kort singeltje uit de doos..ik dacht nog; hahaa, die krijgt ze nooit om mijn pens heen! Maar wat bleek..bij dit zadel zitten hele lange singelstoten dus het kon makkelijk..nog makkelijker dan bij het andere zadel. Alles zat op zijn plek behalve de beugels...bij het zadel hoorden van die cowboy beugels maar Kris haalde de beugels van haar oude zadel af en maakte die aan dit zadel vast. Paste allemaal prima.

Hoofdstel in en toen mocht ik mee naar de binnenbak..het regende keihard dus ik was wel blij dat ik daar weer naar binnen mocht. Krukje er weer bij en ik ken dat nu al beter dus ik bleef braaf staan. Kris op het krukje en hups, op mijn rug. Het voelde nog wel wat onwennig maar ook wel goed. We stapten wat rond en het voelde al snel heel vertrouwd.

De lesgeefmevrouw kwam ook nog en die controleerde alles nog even. Kris moest het zadel iets verder naar achteren doen..hehe, had mijn opblaasgrapje toch goed geholpen. De lesgeefmevrouw was slimmer en singelde me stevig aan..hmmm, deze keer heeft zij gewonnen. Ik moest keihard werken en Kris pakte me stevig aan..ik probeerde soms onder het werk uit te komen want ik vond dat ik wel genoeg mijn best had gedaan.. Kris moest strenger zijn van de lesgeefmevrouw dus ik vrees dat ik een zware week krijg!

Ik mag wel zeggen dat we allebei heel erg blij zijn met dit zadel..als ik nu iets harder moet werken is het minder erg want dit zadel past heel goed. Ik was na de les heel erg bezweet maar onder het zadel was alles egaal nat..met het andere zadel had ik de laatste paar keer droge plekken onder het zadel. Nou, nog een plaatje om af te sluiten en volgende keer weer meer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten