zaterdag 14 november 2009

Ik heb een rothumeur!

Vandaag kwam een fjordenmeisje op bezoek bij Kristel. Linda heeft een fjord die net zo groot en net zo oud is als ik..Basco heet hij. Ik was vanmorgen met mijn verkeerde hoef uit stal gestapt dus Kristel en haar bezoek zouden het weten ook..mag ik ook eens een pestbui hebben? Kris voelde al toen ze mij uit de stal plukte dat ik in een relbui was. Ze zette me kordaat tussen 2 touwen in zodat ik niet zoveel kon.. Eerst poetsen en hoeven uitkrabben..had ik dus echt geen zin in maar ja..ik stond daar tussen 2 touwen vast dus had niet veel keus..

Toen gingen we opzadelen...dat ging snel en probleemloos alleen had ik geen zin in dat stomme bit dus ik gaf een paar flinke kopstoten.. Helaas was de baas me te snel af omdat ze dit al lang had zien aankomen...ben ik zo doorzichtig?? Mee naar de bak en opstijgen maar.. ging ook goed..alleen toen moest ik aan het werk en DAAR had ik dus echt geen zin in. Ik besloot maar gewoon heel hard en dom te gaan lopen..lekker met mijn kop in de lucht zodat Kristel hard moest werken in plaats van ik.. Nou, dit feest was jammergenoeg snel afgelopen.. Ik werd laag ' ingesteld'..geen idee hoe ze het voor mekaar kreeg maar ik kon niet echt meer met mijn hoofd omhoog.. Rond lukte niet maar dit was voor Kris een gulden middenweg.. Ik had nog steeds geen zin dus ik werd er een beetje chagrijnig van..lekker lelijk met mijn oren naar achteren lopen en zo...

^ Linda mocht ook nog even op mij hobbelen.. Ze was heel lief en ik hoefde niet hard aan het werk!

Ik heb twee keer gekakt onder het rijden..dat deed ik om de baas te stangen.. Ze moet dat meteen opruimen als het op de hoefslag ligt want anders vermengt het zich met de leembodem. Aangezien ik goed kan mikken heb ik tweemaal recht op de hoefslag gedeponeerd..knap hè? Baas moest afstijgen en met de poepschep in de weer..ze was even afgeleid dus ik greep mijn kans! Ik dacht; eeeiiiindelijk die deken af en ik ben zo plakkerig en warm..ik ga rollen! Jawel, dames en heren.. ik ga rollen terwijl het zadel nog op mijn rug ligt!!

^ PLOF, daar lag ik dan..nog voordat Kris is iets kon doen had ik me snel op mijn zij laten zakken...heeeeeerlijk!

^ Kris begon toch wel veel poeha te maken dus ik dacht, oké, oké, ik kom al overeind.. Het lijkt alsof ze me hier in de mond trekt maar dat viel mee.. ik kwam alleen met een rotgang weer overeind en daar schrok Kris een beetje van..hehe..missie geslaagd!

^ En waar ik dit gebaar dan weer aan te danken heb..tsss..niks gewend die Kristel!

^ En dan kijk ik even poeslief en is alles me vergeven! Goed kan ik dat he? Ik vond het heel leuk dat Linda er was..

Nou, nu ben ik moe van al het rellen dus ik ga lekker in mijn heerlijk uitgemeste, opgestrooide stal liggen ronken! Daaag!

1 opmerking:

  1. echt apart .. Pluk was chagrijnig op dezelfde dag... zal wel in het weer gezeten hebben :P ben benieuwd wat je over 2 week van dr vind ;)

    BeantwoordenVerwijderen