woensdag 11 november 2009

Houdini

Houdini is my middle name! Ik ben namelijk een superster in uitbreken!

Geen draadje is me te laag en geen stroomstoot is me te hard! Handvaten kan ik zelf open wippen en als Kris er aan komt ren ik snel weer terug naar het hek om net te doen alsof ik terug wil kruipen in mij eigen wei.. Kruipen ja..ik kan mezelf op mijn voorknietjes laten zakken om zeer laag gespannen draden op te tillen met mijn dikke manenkam. Ik rol dan min of meer onder het draad door zonder het te slopen! Knap he?! Ik heb nog nooit een draadje gesloopt maar ik ben wel overal op het erf en op de weg geweest om even te neuzen! Gelukkig kom ik altijd meteen bij de baas-van-de-stal-mensen als ze me roepen. Ik moest alleen wel een keer een paar weken in een paddock..daar was de stroom hoger en de draden waren ook te hoog, te dik en te laag om eronder of erover of ertussen door te kunnen.

Kristel heeft zelfs een keer een antenne geknutseld voor op mijn hoofd om de stroom beter te doen geleiden.. Ik leek wel een Teletubbie! En of het hielp? Nee, natuurlijk niet! Ik liep net zo hard naar mijn geheime-onderdoorkruip-plekjes in de wei en was binnen 10 minuten aan de andere kant van het draad!

De stalbaas had eens een extra stroomkast direct aan het draad verbonden waar ik altijd onderdoor glip..ohja, eerst had hij al een nieuwe afzetting gemaakt van palen en extra dik lint i.p.v. de verplaatsbare stokjes met wit lint... Anyway, die stroomkast stond dus direct in verbinding met mijn plekje.. ik wilde er weer eens onderdoor omdat het gras bij de buren toch ECHT veel groener is en ik voelde PETS! Ik knipperde eens met mijn oren maar liet me niet weerhouden van mijn speciale graastechniek onder dat draadje.. PETS! Nog een keer..ik schudde mijn hoofd maar ja, ik ben een fjord dus eten gaat ALTIJD voor! Kop weer naar beneden.. PETS!!!!

Oke, oke, oke! Nu snap ik het..mag niet meer! Ik heb geloof ik 5 rondjes rengalop door de wei gedaan en zo hoog en hard gebokt dat ik 3 dagen spierpijn had daarna.. Maar mijn mens heeft haar zin gekregen.. ik breek niet meer uit..die stroompetsen waren me achteraf toch wel iets te hard! De eerste week durfde ik niet in de buurt van het draad te komen. Ondertussen glip ik wel weer onder het eerste draadje door naar een reepje gras dat is afgezet om ons weg te houden van de merries met veulens..maar ja, een klein dun, wit draadje kan ik wel aan..gewoon heeeel snel er onderdoor..merk je niks..helemaal niet nu ik een deken op heb!


^ Teletubbie Beer.. Waag het eens om me uit te lachen...


^ De oude draden op de achtergrond met een dun wit draadje ervoor.. Inmiddels staan er vast palen en is er dik groen lint gespannen.. 3 rijen onder elkaar!

Dacht je dat je alles hebt gehad..nee hoor! Volgende keer weer meer avonturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten