dinsdag 10 november 2009

Even voorstellen

Hallo allemaal! Mijn naam is Beer en ik ben sinds vandaag ook een hippe blogger! Mijn mens en ik maken zoveel dingen mee dat we het allemaal niet meer konden onthouden en er behoefte was om dingen vast te leggen. Ziehier het resultaat!

Eerst maar eens wat afstammingsinformatie over mezelf.. Mijn echte naam is geen Beer maar Bjorn. Aangezien mijn baasje dit niet door haar strot krijgt in de wei werd ik al snel omgedoopt tot Beer..Bjorn is Noors voor Beer en tsja, ik ben een woeste Noordeling dus ik vind het prima!

Mijn vader is de bekende Noorse dekhengst Merkur. Hij is weer een zoon van Faun Tor. Pa is overgelopen naar Duitsland en heeft ook nog een blauwe maandag wat 'losse contacten' in Nederland gehad...Mijn moeder heet Ophra en haar vader is Jolster. Op 12 mei 2005 werd ik geboren in Haalderen bij de baas van mijn moeder. Van mijn ouders weet ik eigenlijk niks. Best sneu eigenlijk...

Toen ik 3 jaar was ging ik verhuizen naar Drenthe. Balloo werd mijn nieuwe woonplaats en ik vond het heel erg leuk daar! Ik maakte veel vrienden en er was genoeg te eten..daar houd ik namelijk nogal van! Toen ik op mijn allerlelijkst was (lang haar, heel veel blubber, dikke grasbuik, uit proportie en nog meer haar) kwam er regelmatig een dame langs die erg verkikkerd op mij leek te zijn. De eerste keer dat we elkaar zagen was het meteen raak.. Ik vond haar leuk en zij mij. Ze kwam iedere week in Balloo langs en langzaam wenden we aan elkaar. Ze leerde me mee te lopen aan een touw en ze liet me wennen aan borstels..dat vind ik maar onnodig want als ik een stuk zand zie ga ik daar altijd in rollen..ook als we aan het wandelen zijn!

In mei 2009 ging ik bij Kristel, mijn nieuwe en voor altijd baasje wonen.. Ze had een hele fijne stal voor mij gevonden vlakbij haar huis zodat ze iedere dag langs kon komen!

Even een korte fotoreportage van toen we elkaar net kenden tot nu!


^ Eerste keer dat Kristel me zag..ik was nog een echt jonkie! Veel haar, jonge kop en een korte voorpluk!



^ Vrouwtje is into Natural Horsemanship..ze spreekt mijn taal een beetje dus ik snapte meteen dat ik zonder touw braaf achter haar aan moest lopen! Mensentaal is lastig dus wel fijn dat Kris de moeite neemt om mijn taal te leren!



^ Hier gingen we wandelen op het Balloerveld in Drenthe. Ik kon nog niet echt meelopen aan een touw..kleine stukjes gingen wel maar als ik geen zin meer had ging ik Kris omver beuken, kopstoten geven en af een toe een hapje van haar proeven...daar was ze niet zo blij mee en ik moest vaak hele kleine rondjes lopen als ik stout was. Ze vond dat ik moest leren luisteren. MOEILIJK!


^ Hier is zo'n strafrondje..het duurde wel 80.000 rondjes voor ik doorhad dat ik maar gewoon normaal moest doen..ik werd er duizelig van! Baasje was nogal consequent dus ja..dan is de lol van stout zijn er ook snel af!



^ Soms liep Kris weg en dan moest ik wachten op haar!! Alsof meelopen en me gedragen nog niet moelijk genoeg was..maar ik ben een brave fjord dus ik deed goed mijn best. Kris was hier al heel trots op mij!

^ JA! Na eten is dit dus mijn favorite bezigheid! Overal waar het een beetje zanderig is, plof ik graag neer om mijn grote lijf extreem vies te maken! Baasje moet altijd wel lachen als ik dit doe want ze denkt dan dat ik lekker ontspannen ben... (is ook zo)


^ Vasstaan is niet mijn ding...ik draai, wurm, hinnik, stamp en doe allerlei andere idiote dingen om aandacht te vragen! (Nu kan ik het wel aardig goed hoor...maar hier lukt het echt nog niet...)


^ Maaaarrrr, natuurlijk heb ik ook mijn lieve momenten.. Hier was mijn bijtfase alweer wat afgezakt dus Kristel kon me kusjes geven..ben er niet helemaal fan van maar ja..soms moet je toch wat he...


^ Op deze dag kreeg ik voor het eerst een heeeeeel gek ding op mijn rug!! Ook een ding om mijn hoofd..maar ja..ik ben een stoere Noor dus liet ik dat allemaal maar gewoon over me heen komen. Zadel was wel een beetje te klein maar om even op mijn rug te voelen was het prima.


^ Toen werd het voorjaar..we werden steeds betere vrienden en naast onze lange wandelingen langs de weg en op de hei en in het bos gingen we ook spelletjes doen. Kristel maakte me al wel snel duidelijk dat zij de baas is en eigenlijk vind ik dat wel fijn..af en toe plaag ik haar door haar leiderschap te betwisten maar daar kan ze wel tegen.. Op deze foto geef ik de baas een welverdiende rugmassage.. we hadden grondwerk dingen gedaan dus ze was een beetje moe. Ik ben een goedzak, ik weet het... Ohja, Kris heeft hier haar eigen haarkleur weer terug..blond, net als ik!


^ Dit is tijdens een freestylespelletje. Ik moet dan op commando dingen doen..Kris geeft die commando's met haar lichaam, heel makkelijk voor mij..zo weet ik precies wanneer ik moet draven, stappen of omdraaien. Ik ben hier ook echt dol op!



^ Hier werd ik 4 jaar!! Kris had een taartje voor me gemaakt..heeeerlijk!


Nu ben ik even schrijfmoe..een andere dag weer meer leuke dingen over mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten