vrijdag 13 november 2009

Tandarts

Voordat Kris me met een bit zou laten werken moest ik eerst naar de tandarts van haar..of nou ja, de tandarts kwam bij ons. Kris had gezien dat ik afgelopen weken hengstentanden (stoer he?) had gekregen. Onder waren ze er al door en boven zou het ook niet meer lang duren.. Mijn ' hoek' tanden moet ik ook nog wisselen..heb daar nog veulentanden..ja, volgens de baas ben ik een laatbloeier..


^ Als je goed kijkt zie je onder mijn (dikke) tong een puntje prikken...dat is mijn gevechtstand..kijk maar uit! Ik ben de beste dekensloper aller tijden! De kleine tandjes moeten er nog uit. Kris hoopt dat ze er een te pakken kan krijgen als souvenir aan mijn kindertijd.

De tandarts was een vriendelijke mevrouw die erg haar best deed om me eerst even te leren kennen en om me op mijn gemak te stellen. Ik vond haar wel interessant want ze rook naar andere paarden die ik niet kende...fascinerend! Na kennis te hebben gemaakt kreeg ik een gek halster om. Ik moest in het halster bijten maar anders als met een bit, heeeeeel gek! Het deed geen pijn en ik was ook niet bang..het was alleen een beetje ongemakkelijk. Baas stond naast me en sprak me rustig toe. De tandarts mevrouw frutselde aan het halster en toen ging mijn mond opeens een stukje open! Ik moest even zo blijven staan..ik denk om te wennen aan de mondhouding omdat dit nogal onnatuurlijk was..even later ging mijn mond nog een stukje verder open! De tandarts ging haar handen ontsmetten en ging zo, met haar heeeeele arm, in mijn mond!! Ik dacht nog: zooohee, die durft! Maar mijn mond kon niet dichtvallen dus ze zou wel weten wat ze deed. Ze voelde aan mijn kiezen, aan mijn wangen en ging mijn hele mond door..Het deed nog steeds geen pijn dus ik vond het allemaal best..af en toe liet ze me voelen met mijn tong omdat ik toch wel nieuwsgierig was!


De tandarts pakte een ding om de haken van mijn kiezen af te raspen..weer geen pijn maar wel nog vreemder als alleen voelen. Vrouwtje mocht ook voelen in mijn mond! Ze stond bijna naast me te glunderen..ze vond het zo verschrikkelijk boeiend! Ze mocht voor het raspen en na het raspen voelen. Volgens haar was het veel beter zo en de tandarts vertelde Kris veel over het hoe en wat van mijn gebit. Toen mocht dat gekke ding weer van mijn hoofd en moest ik naar buiten..daar kreeg ik een paar spuiten met heeeeeeeel vies smakend spul in mijn mond! Het was om alle losse stukjes te spoelen en het was ook zo klaar. Na dit avontuur kon ik weer lekker eten (kon ik ook al daarvoor hoor, mijn specialiteit) en kon Kris met een gerust hart een bit in mijn perfecte mond leggen!

De volgende dag had Kris een hoofdstel voor me gekocht..we hebben toen voor het eerst echt met het bit gereden en ik vond het heel normaal. Ik begreep Kris erg goed en heb ook extra mijn best voor haar gedaan. Ze was helemaal in de zevende hemel en dan krijg ik op mijn beurt weer veel lekkers..haha!


^ Mijn nieuwe hoofdstel. Het past goed en ik vind het bruin erg goed bij mijn aalstreep passen! Kris heeft al deze foto's met haar telefoon gemaakt dus ik sta er niet helemaal perfect op helaas...volgende keer beter!

Dit was mijn tandarts avontuur. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. echt super intressant zon tandarts! Misschien dat die volgend jaar ook maar voor zusje Pluk langs moet komen. Die brave Beer ook weer trwns....

    BeantwoordenVerwijderen