woensdag 11 november 2009

Verhuizen naar Hoonhorst!

Goedemorgen!

Daar ben ik weer! Gisterenavond was ik moe dus heb ik mijn strobed opgezocht..lekker languit liggen en het liefst met mijn hoofd op een zachte, warme drol..mmmmm! Baasje is dan ook heel blij met mij..ik vind het echt een sport om mezelf zo goor mogelijk te maken en dan het liefst net voordat Kris komt om me te rijden.. Ik krijg het zelfs voorelkaar om kak achter mijn oren, op mijn oogkassen, en onder mijn dekens te krijgen! Best knap, al zeg ik het zelf...

Maar goed, gisteren ben ik gestopt met vertellen bij mijn vierde verjaardag.. Ik voelde me een hele vent die dag! Kristel vond vier jaar een mooie leeftijd om mij wat meer aan het werk te gaan zetten. Tot die tijd had ik alleen maar als grasmaaier gewerkt en alhoewel ik erg dol op grasmaaien ben, ik had wel zin in een uitdaging!

^ We gingen een soort van schriktraining-achtige dingen doen..Kris vond het nodig om allerlei gekke dingen op mijn lijf te leggen om me 'bomproof' ofzoiets te maken.. Tssss, alsof ik daar van op kijk! Waar ziet ze me voor aan? Ik heb langs allerlei enge dingen gelopen, over enge dingen gelopen, slootjes gesprongen aan de hand, enge dingen op mijn lijf gehad en Kris zei dat ik het super deed! Ja, 't stelde ook niet echt veel voor vond ik zelf..maar goed, als zij er blij van wordt doe ik het wel even!


^ Er kwam een dag in datzelfde voorjaar dat Kristel het nodig vond om over mijn rug te gaan hangen..Ik vond dit wel een beetje spannend maar liet het wel goed toe.. Ik was al wat sterker geworden door de spelletjes en lange wandelingen dus Kris dacht dat ik er wel klaar voor was..ik bleef braaf staan maar vond het wel erg onwennig...


^ Rond die tijd, net voordat ik naar Kristel toe zou verhuizen, waren we inmiddels al behoorlijk dikke maatjes...als ze me riep, luisterde ik al heel goed en ik herkende haar stem ook al tussen alle andere damesstemmen in Balloo!


^ Onze band werd steeds hechter en ik had steeds meer vertrouwen in dit vrouwtje.. Ze had het erover dat ik bij haar mocht blijven tot ik oud en rimpelig was...ik krijg natuurlijk nooit rimpels want zo'n goddelijke fjord als ik blijft eeuwig jong als het op uiterlijk aankomt!


^ Dit is de dag dat de mensen uit Balloo mij naar Kris toe brachten.. Baasje stond al een half uur van tevoren op de uitkijk of ik er al aankwam!


^ Ze kwam me gedag zeggen in de trailer toen we bij stal waren..ik was blij om haar te zien want ik had nog niet vaak op een trailer gestaan! We hadden wel al twee keer geoefend in Balloo met op en en af lopen met de trailer maar zo'n eind rijden was toch wel even andere koek. Ik raakte een beetje aan de dunne maar kwam wel mooi droog over...heb ik dat ook eens meegemaakt!


^ Daar kom ik de trailer uit...ik wist niet zo goed waar ik kijken moest maar gelukkig was Kris er om me gerust te stellen! Nu was ik wel erg blij dat ik haar al goed had leren kennen in Balloo!


^ " Welkom thuis", zei Kris hier tegen me... Het voelde meteen vertrouwd maar er was zo ontzettend veel te zien! Ik keek mijn ogen uit!


^ Hier werd ik naar mijn nieuwe onderkomen geloodst. Er lag een zalig dik pak stro dus ik zag het helemaal zitten! Ik was nog niet gewend aan 's nachts op stal staan maar vond het wel een fijn vooruitzicht. Er waren ook andere paarden dus ik was niet alleen in de stal.


^ Een dikke knuffel voor het slapengaan maar ik had meer oog voor mijn voerbak! Daar zat gewoon wat lekkers in voor mij!! Kris vond het wel lastig om naar huis te gaan en mij achter te laten maar ik leek binnen 10 minuten al helemaal ingeburgerd.

Dit was het verhaal van mijn verhuizing..in een andere blog vertel ik meer over mijn avonturen in mijn nieuwe woonplaats Hoonhorst. Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten