woensdag 11 november 2009

Ziek...erg ziek


Er was een periode dat ik me niet zo lekker voelde.. Kristel kwam op stal om dekens te passen voor het najaar en ze vond dat ik toch wel erg rustig was...lusteloos en niet bepaald mijn frisse zelf. Ze voelde dat ik wat opgezette klieren onder mijn kaak had en nadat ze me getemperatuurd had (JA, je leest het goed..een thermometer in mijn aars!) zag ze dat ik koorts had...en niet licht ook. Ik had die avond 40 graden koorts! Het was al laat en ik had wel eetlust dus Kristel besloot het een nachtje aan te zien...wel met tegenzin want het liefst had ze meteen de dierenarts gebeld.

De volgende ochtend was mijn temperatuur wat gezakt maar nog wel dik in de 39 graden. Kristel besloot mij ieder uur te temperaturen (ze had zomervakantie want ze is docente) en dan aan de hand daarvan een besluit te nemen. Nog geen uur later ging mijn temperatuur richting de 41 graden dus Kris heeft toen meteen naar de kliniek in Hellendoorn gebeld... Ik voelde me zoooo beroerd..zwaar ademen, moeilijk kijken, ellendig hoofd en heeeeel erg zielig.

Diezelfde middag kwam de dierenarts nog langs. Volgens hem had ik een zware keelontsteking en een heftige longontsteking...geen fijne combinatie kan ik je vertellen. Ik kreeg een antibiotica spuit in mijn nek en een koortsremmend middel in mijn borst gespoten.. Ik gaf geen kik, zo beroerd voelde ik me. Ik kreeg de 5 dagen daarna iedere dag een antibiotica spuit om mijn infectie tegen te gaan en ik knapte zienderogen op. Temperatuur was na 24 uur gezakt naar 37 en ik leek me een stuk beter te voelen.

Na een week of twee, dagelijks temperaturen kwam de verhoging terug.. Niet zo erg als voorheen maar wel genoeg om Kristel weer alert te krijgen.. Ze belde de kliniek weer voor advies. De dierenarts vertrouwde het niet en kwam toch nog even langs toen hij de volgende dag in de buurt was voor een andere klant. Longontsteking was over, keelontsteking bijna over maaarrr... De bult onder mijn kaak was er nog steeds en was ook gegroeid. Nieuwe diagnose: DROES!

Alsof ik nog niet genoeg ellende in de voorgaande weken had meegemaakt...ook nog droes erbij! Ik kreeg geen prikjes deze keer. Kristel moest me goed in de gaten houden. Nog geen week later voelde ik opeens een heel goor goedje tussen mijn kaaktakken. Het stonk ook behoorlijk!! Etter, getverdemme! Maar tegelijkertijd ook een hele opluchting. De bult was naar buiten toe geknapt en de druk was meteen van mijn bult af! Kristel kwam de plek twee keer per dag schoonmaken en dag voelde zooo lekker! Ik had zo'n jeuk daar! Na een week of twee was ik al behoorlijk opgeknapt en was de wond prima aan het genezen. Ik heb nog wel heel lang vakantie gehad omdat het eventueel besmettelijk zou kunnen zijn. Na deze weken had ik wel weer heel erg zin om aan het werk te gaan en Kristel al helemaal! Al met al heb ik toch zo'n dikke anderhalve maand genikst. Af en toe wat freestylen in de bak bij huis maar verder veel in de wei en klieren met weidegenoten.. Ohja, ik had ook een nieuw truukje geleerd: uitbreken..maar daarover in een andere blog meer!

^ Op deze foto was ik nog steeds een beetje ziek.. Je kunt goed zien dat ik erg veel was afgevallen..ondanks 3 kilo brokken, vers gras en veel kuilvoer per dag. Het kostte ook behoorlijk wat weken/maanden om dat er weer een beetje aan te krijgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten