woensdag 11 november 2009

Gat in het been, auw!

Kris kwam me uit de wei plukken en opeens trok ze wit weg van schrik...ja, ik beken..daar heb ik voor gezorgd. Mijn rechter voorbeen was namelijk nogal bebloed. Van mijn voorknie tot aan mijn hoef zat ik eronder.. Ik geef toe, het zag er behoorlijk goor uit. Beetje vermengd met modder en wat los haar en ook al wat korstig spul. Dat Kristel wit wegtrok was dus niet heel gek want ja, ook al heb ik 4 benen, ik heb ze toch wel echt alle 4 nodig!

Ik moest direct mee naar de stal, werd daar vastgeknupt en Kris ging op de knieƫn naast me zitten voor een grondige inspectie. Ze heeft de wond schoongemaakt zo goed als ze kon en daarna heeft ze de stalbaas gewaarschuwd. Hij kwam meteen mee om te kijken en om advies te geven. De wond was volgens hem al te oud om te hechten en ook de plek was niet ideaal...

Die ziekenperiode was wederom een leerzame periode. Ik ben namelijk soms een echt trutje..ik HAAT water! In de drinkbak vind ik het heerlijk maar van al het water daarbuiten moet ik niets hebben. Ik wil niet door de blubber als het niet hoeft en benen afspuiten, hoooo maar! Daar maak je me toch echt niet blij mee! Ik dans ook heel wat in het rond om daar aan te ontkomen.
Maar omdat ik nu gewond was moest ik er toch echt aan geloven. Ik moest 2 maal daags met koud water worden afgespoten..ieks! De stalbaas is een nogal no-nonsense typje dus ik had al snel door dat ik echt moest blijven staan..dan was het maar zo snel mogelijk voorbij! Na 3 weken 2 maal daags afspuiten begon de wond schoon te worden en nu zie je er bijna niks meer van. Kris heeft uitbundig met groene klei gesmeerd...een natuurlijk middeltje dat open wond genezing helpt en wild vlees tegen gaat. Want jaaaa, natuurlijk kreeg ik een knobbeltje wild vlees onder de wond!

De volgende foto's vinden sommige mensen misscien iets minder smakelijk...


^ Na de eerste keer schoonmaken en ontsmetten met acederm. Acederm op spuiten veroorzaakte nogal een circus want dat goedje is ijskoud!



^ De wond is een paar dagen echt vies geweest en mijn been was ook wat gezwollen. Na een dag of 4 nam dit af en had ik weer een mooi rank been. Ik ben geen dag kreupel geweest en daar was de baas erg blij mee! Zelfs amper stijf gelopen. Na bijna 2 maanden zat er alleen nog een korst en begon er aan de randen al weer wat haar te groeien!

Hopelijk was dit mijn laatste ziekbed voor een paar jaar. Deze zomer toch wel echt alles gehad wat mogelijk is! (afkloppen)

Tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten